کامبوجا اکسیر جوانی

طرز تهیه کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا مانند دوغ کفیر از تعداد زیادی باکتری پروبیوتیک مفید تولید می شود که به هضم بهتر غذا و بهبود عملکرد گوارش، کاهش چربی خون، پاکسازی کبد و دفع سموم و همچنین جوان سازی پوست و کاهش ریزش مو کمک زیادی می نماید. به همین دلیل مصرف این نوشیدنی سالم می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف نقش مهمی ایفا کند. حتماً می‌دانید که نوشیدنی کامبوجا در بسیاری از فروشگاه ها و عطاری ها عرضه و توزیع می شود اما بعضی از این نوشیدنی‌ها به دلیل صنعتی بودن کیفیت لازم را ندارند و نوشیدنی‌های سنتی هم که در عطاری ها و خرده فروشی ها به فروش می‌رسند از نظر بهداشتی ممکن است خیلی قابل توصیه نباشند به همین دلیل لازم است که شما طرز تهیه کامبوجا خانگی و ارگانیک را یاد بگیرید و به سادگی در منزل خودتان این نوشیدنی ارزشمند را تهیه کنید.

اما چگونه نوشیدنی کامبوجا درست کنیم؟ و مهم‌تر از آن از کجا بفهمیم که چای کامبوجایی درست کردیم سالم است و به درستی مراحل تخمیر را طی کرده یا خیر؟ برای دریافت پاسخ این سوال و سوالات مهم دیگر حتماً ما را تا پایان همراهی کنید و این مقاله را از دست ندهید.

اولین و مهمترین چیزی که برای درست کردن چای کامبوجا نیاز دارید ۱ عدد قارچ کامبوجاست. کیفیت و جوان بودن قارچ کامبوجا در کیفیت شربت کامبوجایی که تولید می کنید تاثیر زیادی خواهد داشت پس سعی کنید از جای مطمئنی آن را تهیه کنید. یک قارچ کامبوجا خوب باید شفاف، نازک و جوان باشد. مراقب باشید قارچی که استفاده می‌کنید تازه و استفاده نشده باشد. به دلیل اینکه میکروارگانیزم‌های موجود در قارچ مانند هر موجود زنده‌ی دیگری خاصیت رشد و نمو دارند و در صورت استفاده شدن بعد از مدتی این خاصیت کاهش می یابد و دیگر نمی‌توان شربت کامبوجا با‌کیفیتی تولید کرد.

طرز تهیه کامبوجا حکیم تهرانی

همچنین نگهداری قارچ کامبوجا اهمیت زیادی دارد  بنابراین باید از فروشگاهی این قارچ را تهیه کنید که در دما، محیط و بسته‌بندی مناسب و درون مایع کامبوجا یا استارتر کامبوجا از آن نگهداری می‌کند. قارچ کامبوچا نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد یا به مدت طولانی در محیط در بسته و بدون اکسیژن قرار بگیرد. البته به یاد داشته باشید که قارچ کامبوجا نسبت به نبود اکسیژن خیلی حساس نیست و برای جابجایی می توان به صورت موقت آن را در ظرف در بسته نگهداری کرد اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید، بهتر است در ظرفی با دهانه باز و در یخچال نگهداری شود.

  1. تیره یا روشن بودن قارچ کامبوجا دلیل بر بی کیفیت یا با کیفیت بودن آن نیست.
  2. حتماً از قارچ های جوان و تازه استفاده کنید.
  3. شرایط نگهداری قارچ اهمیت زیادی دارد.

لیست وسایل و مواد لازم برای درست کردن چای کامبوجا خانگی :

  1. قارچ کامبوجا و استارتر یا مقداری شربت کامبوجا
  2. آب تصفیه جوشانده شده
  3. شکر
  4. چای سیاه یا سبز
  5. کاغذ صافی ریز
  6. ظرف پلاستیکی با دهانه ی باز
  7. پارچه تمیز و کش
  8. قاشق چوبی

طرز تهیه کامبوجا خانگی

طرز تهیه کامبوجا خیلی پیچیده و سخت نیست اما نیاز به تجربه کافی و محیط کشت مناسب دارد و چون اکثر افرادی که به سمت مصرف نوشیدنی کامبوجا می روند به سلامت خود اهمیت می دهند و علاقه دارند از خواص کامبوجا به بهترین شکل ممکن استفاده کنند توصیه ما به آنها خرید کامبوجا از مراکز معتبر خواهد بود. حداقل تا فرقی که طعم کامبوجا ارگانیک و طبیعی را کامبوجا بی کیفیت تشخیص ندادید پیشنهاد ما خرید کامبوجا است نه تولید خانگی!

خیلی از افراد علاقه مند به تولید کامبوجا خانگی و آموختن طرز تهیه کامبوجا در منزل هستند اگر این کار طبق اصول و در محیط مناسب انجام شود و فرد تجربه کافی داشته باشد اشکالی ندارد اما در بیشتر مواقع امکان اختلال در روند تخمیر نوشیدنی کامبوجا وجود دارد و ممکن است نوشیدنی آلوده به میکرو ارگانیسم های مضر شود و سلامت انسان را بخطر بیاندازد. نوشیدنی کامبوجایی که ما تهیه میکنیم در دما و محیط مناسب و با روشی خاص تولید می شود و بعد از تخمیر و آماده شدن تحت آزمایش قرار میگیرد تا میزان کیفیت شربت کامبوجا تولید شده سنجیده شود .

طرز تهیه کامبوجا خانگی
طرز تهیه کامبوجا خانگی

نکات مهم طرز تهیه شربت کامبوجا

طرز تهیه کامبوجا بصورت قدم به قدم :

آب تصفیه

با استفاده از آب تصفیه شده  به اندازه یک قاشق غذا خوری چای سبز یا سیاه دم کنید و سپس آن را به استفاده از فیلتر مناسب صاف کنید تا ذرات درشت چای بطور کامل جداسازی شود. با استفاده از آب لوله کشی شهری هم می توان این کار را انجام داد اما بدلیل حساسیت قارچ کامبوجا نسبت به سختی و املاح آب بعد از مدتی قارچ کامبوجیا خاصیت خود را از دست می دهد. پس بهتر است برای درست کردن شربت کامبوجا از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید.

آماده کردن چای و شکر

چای آماده شده را با 3 لیتر آب جوش مخلوط کنید و به اندازه 250 گرم شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا شکرها در محلول حل شود.(پیشنهاد ما استفاده از شکر قهوه ای و طبیعی بجای شکر معمولی است) بعضی از افراد از عسل بجای شکر استفاده می کنند اما تجربه ثابت کرده است که شکر بازدهی بهتری دارد و باکتری های پروبیوتیک موجود در قارچ کامبوجا سازگاری بیشتری با شکر دارند تا عسل!

ممکن است این سوال برایتان بوجود بیاید که استفاده از این مقدار شکر برای درست کردن نوشیدنی پرخاصیت کامبوجا نامعقول است و برای انسان مضر خواهد بود اما نکته جالب این موضوع اینجاست که تقریبا 90 درصد شکری که به چای اضافه می کنید به مصرف قارچ کامبوجا می رسد. درواقع شکر غذای اصلی قارچ کامبوجاست و در پایان کار، وقتی نوشیدنی کامبوجا آماده می شود حاوی شکر بسیار کمی است. این مقدار انقدر کم است که حتی افراد دیابتی هم می توانند از چای کامبوجا استفاده کنند.

کنترل دما

پس از اینکه کاملا شکرها در محلول آب جوش و چای حل شد کمی صبر کنید تا دمای آن به 25 درجه سانتی گراد برسد و املاح موجود در چای کاملا ته نشین شود. اگر دماسنج ندارید می توانید بصورت تجربی این کار را انجام دهید. دمای چای باید کاملا ولرم باشد بطوری که اگر انگشتان را در آن فرو بردید دست را اذیت نکند. داغ بودن بیش از حد محلول باعث از بین رفتن باکتری های سودمند قارچ کامبوجا خواهد شد. همچنین سرد بودن محلول چای شیرین باعث کاهش فعالیت باکتری های پروبیتیک و عدم تکثیر آنها و تخمیر ناقص نوشیدنی کامبوجا می شود.

طرز تهیه کامبوجا با استفاده از استاتر و قارچ

مقدار یک فنجان شربت استارتر کامبوجا که کیفیت و اصل بودن آن بسیار اهمیت دارد را به محلول اضافه کنید. استارتر کامبوجا همان شربت غلیظ شده کامبوجاست که حاوی مقدار زیادی لرت و بقایای قارچ کامبوجا می باشد. استارتر کامبوجا حتما باید تازه باشد و باکتری های پروبیوتیک فعال داشته باشد تا بتواند خاصیت رشد و نمو به سایر باکتری های مفید موجود در محلول شربت کامبوجا بدهد.

استفاده از استارتر باعث می شود در هنگام تهیه و تولید چای کامبوجا کار آسان تر و سریع تر پیش برود و به بیان دیگه با قارچ کامبوجا در تکثیر و رشد بیشتر کمک خواهد کرد.

ظرف مناسب

ظرف شیشه ای بزرگی با دهانه باز تهیه کنید و محلول را درون آن بریزید و یک عدد قارچ کامبوجا بزرگ یا دو قارچ کامبوچا کوچک روی سطح مایع قرار دهید . اگر قارچ کامبوجا به انتهای ظرف رفت اهمیتی ندارد و بقیه مراحل را انجام دهید. سعی کنید تا جای ممکن ظرف را جابجا نکنید تا محتویات داخل آن ساکن بماند.

طرز تهیه کامبوجا خانگی

مطالعه بیشتر در زمینه : خرید قارچ کامبوجا

رعایت بهداشت و جلوگیری از آلودگی نوشیدنی

یک پارچه تمیز و کش تهیه کنید و سطح ظرف را با آن ببندید طوری که هوا به محلول کامبوجا برسد و باکتری ها بتوانند به راحتی عمل تخمیر و تولید مثل را انجام دهند .

محیط و دمای مناسب

ظرف را در محیطی تاریک و در دمایی بین 22 تا 26 درجه قرار دهید و مدت 7 الی 10 روز صبر کنید و در ظرف را باز نکنید. بعد از طی این مدت کمی طعم نوشیدنی را چک کنید و مراقب باشید قارچ کامبوجا کپک نزده باشد. اگر قارچ کپک زده بود باید از یک قارچ جدید برای تهیه شربت کامبوجا استفاده کنید و قارچ قدیمی را دور بریزید.

جدا کردن قارچ کامبوجا از محلول

بعد از 10 روز معمولا یک قارچ کامبوجا جدید روی سطح چای کامبوجا تشکیل می شود که می توانید از آن برای درست کردن شربت کامبوجا جدید استفاده کنید و یا اینکه آن را درون مقداری مایع کامبوجا بگذارید و درون یخچال نگهداری کنید تا بعدا دوباره برای درست کردن نوشیدنی کامبوجا از قارچ استفاده کنید.

البته همیشه این اتفاق نمی افتد و ممکن است قارچ جدید تشکیل نشود و دلیل این اتفاق پیر یا بی کیفیت بودن قارچ کامبوچا نیست. به یاد داشته باشید که می توانید چندین بار از قارچ برای تولید مجدد شربت کامبوجا استفاده کنید ( تا جایی که طعم نوشیدنی تغییر کند یا بافت قارچ تغییر شکل دهد و تیره رنگ شود که در این موارد بهتر است از قارچ جدید استفاده کنید.

صاف کردن نوشیدنی کامبوجا

قارچ هارو از نوشیدنی خارج کنید و نوشیدنی رو از یک صافی عبور دهید تا تیکه های درشت قارچ کامبوجا وارد نوشیدنی نشه و ظاهر شفاف تری داشته باشه. می توانید از قارچ هایی که از نوشیدنی جدا کردید برای تهیه نوشیدنی جدید استفاده کنید.

فرآیند گازدار کردن نوشیدنی

نوشیدنی کامبوجا را درون ظرفی شیشه ای و در بسته قرار دهید و دو سه روز از آن در بیرون از یخچال نگهداری کنید و سپس آن را درون یخچال بگذارید تا گازدار شود. جالب است بدانید بعد از هر بار باز کردن درب نوشیدنی و خارج شدن گاز آن اگر کمی در یخچال بماند دوباره گازدار خواهد شد و یکی از راه هایی که می توان به اصل بودن کامبوجا پی برد نیز همین است.

طعم دار کردن شربت کامبوجا

در پایان برای خوشمزه تر شدن چای کامبوجا می توانید از مقدار کمی میوه خرد شده استفاده کنید و درون نوشیدنی بریزید تا دو سه روز در یخچال بماند و طعم میوه کاملا با نوشیدنی ترکیب شود. در نظر داشته باشید که در صورت طعم دار کردن نوشیدنی باید آن را سریعا استفاده کنید و نباید بمدت طولانی نگه داشته شود. (نهایتا یک هفته)


طرز تهیه کامبوجا با طعم میوه
طرز تهیه کامبوجا با طعم میوه

طرز تهیه کامبوجا با طعم های مختلف

روال و پروسه کار دقیقا مثل قبل است و شما باید ابتدا کامبوجا ساده رو تهیه کنید و بعد اقدام به طعم دار کردنش بکنید. بعضی از طعم ها از ابتدا به نوشیدنی کامبوجا اضافه میشه مثل کامبوجا چای سبز و کامبوجا چای ترش که از همون اول در طرز تهیه کامبوجا بجای چای سیاه باید از چای ترش یا یا چای سبز استفاده کنید. بعضی طعم ها هم بعد از اینکه شربت کامبوجا آماده شد به نوشیدنی اضافه میشه مثل انواع دمنوش ها و میوه ها .

طعم دار کردن کامبوجا

ترکیب کامبوجا با چای سبز یا کامبوجا با چای ترش یا حتی کامبوجا با طعم قهوه و بسیاری از گیاهان دارویی دیگه که هم باعث تنوع بیشتر در طعم نوشیدنی کامبوجا میشود و هم خواص بیشتری به آن اضافه میکند، به عبارتی میتواند نوشیدنی ایده آلی باشد برای آنهایی که دنبال تنوع هستند و دوست دارند از کامبوجا با طعم های مختلف استفاده کنند.

خود کامبوجا بطور طبیعی طعم ترش و شیرینی داره کمی نزدیک به طعم سرکه است ولی بسیار ملایم تر و دلچسب تر . بعضی ها طعم طبیعی خود کامبوجا را می پسندن و بعضی ها هم علاقه مند به ترکیب آن با طعم های دیگر هستند که کاملا سلیقه ای است و به ذائقه افراد بستگی دارد. علاقه مندان به نوشیدنی کامبوچا می توانند براحتی اقدام به خرید کامبوجا نمایند و این نوشیدنی مفید و سالم رو درب منزل خودشون و بدون اتلاف وقت دریافت نمایند . برای سفارش می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت اقدام فرمایید .

طرز تهیه کامبوجا با چای سبز

طرز تهیه کامبوجا با چای سبز تقریبا شبیه به کامبوجا چای سیاه است. شما می توانید از چای سبز کیسه ای یا چای سبز طبیعی استفاده کنید. برای دم کردن چای سبز یادتان باشد که نیاز به اب جوش ندارید و قبل از اینکه آب کاملا جوش بیاید باید آن را از روی حرارت بردارید و به ازای هر لیوان آب یک قاشق چای خوری چای سبز بریزید و یا به ازای هر دولیوان آب داغ یک عدد چای سبز کیسه ای استفاده کنید. بعد از 5 تا 10 دقیقه چای سبز شما آماده است.

این نکته را در نظر داشته باشید که حتما از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید تا چای خوش مزه تری داشته باشید. بعد از آماده شدن چای سبز و رد کردن آن از صافی و رساندان دمای چای به دمای 25 تا 30 درجه و همچنین اضافه کردن شکر به اندازه کافی، می توانید قارچ کامبوجا و مقداری استارتر کامبوجا را به محلول اضافه کنید و بقیه مراحل درست کردن کامبوجا را مانند قبل ادامه دهید.

این مقاله ادامه دارد … در آینده ای نچندان دور در مورد طرز تهیه کامبوجا با عسل صحبت خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید. در مورد نظر دکتر خیراندیش در مورد کامبوجا هم در ادامه و روزهای آتی توضیح خواهیم داد.

منبع : thekitchn.com

آخرین بروزرسانی : 1400/05/26

اما چگونه نوشیدنی کامبوجا درست کنیم؟ و مهم‌تر از آن از کجا بفهمیم که چای کامبوجایی درست کردیم سالم است و به درستی مراحل تخمیر را طی کرده یا خیر؟ برای دریافت پاسخ این سوال و سوالات مهم دیگر حتماً ما را تا پایان همراهی کنید و این مقاله را از دست ندهید.

34 دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه کامبوجا»

  1. آناهیتا عزیزی

    سلام .سوالی که داشتم مدت زمان نگهدهری شربت کامبوجا به مقدار سه لیتر چقدر هست؟و در یخچال نباید درش با هبچ چیز دیگه پوشانده بشه و نور یخچال اشکالی ایجاد نمیکنه؟
    وسوال آخر قارچ استفاده را داخل چه محلولی و چه محیطی نگهداری کنیم؟
    ممنون.

  2. سلام آیا میشه هر روز از این نوشیدنی استفاده کرد. یا نه باید در مصرفش احتیاط کرد

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام تا روزی سه استکان در صورتیکه حساسیت نداشته باشید به نوشیدن کامبوجا هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

  3. با سلام خدمت شما و دوستانی که به سلامتشان اهمیت می دهند
    من بیش از ۱۰ ساله نوشیدنی کامبوجا تولید می کنم البته برای مصرف خانواده چند نکته را با اجازه یاد اور می شوم اول ظرف کامبوجا حتما بلور باشه در طعم تاثیر دارد از عسل یا زنجبیل برای طعم دار کردن استفاده نکنید باکتری ها و مخمر ها قارچ را از بین می برد برای طعم دار کردن لحظه نوشیدن فقط مخلوط و استفاده شود اگر شکر در لیتر از ۱۰۰ گرم بیشتر شود یا در دمای گرم بین ۲۷ الی ۳۲ تخمیر انجام شود مخمر های سرکه ساز بیشتر فعالیت می کنند و شما سرکه کامبوجا خواهید داشت مطالب شما هم مورد تایید من نیز هست با تشکر

  4. فرناز احمدی

    ظرف شیشه ای من یه عالمه توش قارچه و جای نفس کشیدن برا قارچ نمیمونه میدونم اکسیژن باید به همه قسمتای قارچ برسه که تکثیر انجام شه چکار کنم جا ندارم دیگه این قارچارو کسی میخواد؟ عالین

    1. سلام عرض ادب درب پوش شیشه ایا باید تور باشد یا پا رچه من شیش لیتر درست کردم قاچ کپک زد با توری دولا بسته بودم و بدنه شیشه را هم با پارچه مشکی زیر مبل قرار دادم بخاطر تاریک بودن ..تقریبا همه مراحل را درست انجام میدهم چند بار در بطری یک لیتری با همان طوری بستم عمل امد و بسیار هم خوش مزه شیشه چون بزرگ بود شیش لیتر درست کردم دنبال علت کپک هستم دهانه شیشه بزرگ بوده و با طوری اکسیژن بیشتر وادد شده.

    2. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام بله تهران هستیم
      لطفا جهت سفارش با شماره تلفن مندرج در سایت تماس بگیرید

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      دلیل خاصی نداره گاهی اوقات قارچ تکثیر میشه و دوتا میشه گاهی اوقات نمیشه

  5. سلام
    من همیشه کامبوجا درست میکنم این بار که درست کردم
    کامبوجا شیرین شد اصلا ترش نیست
    ولی قارچ و لرد مثل قبل تشکیل شده
    فقط نمیدونم چرا انگار طعمش مثل چای شیرین شده اصلا گاز نداره و ترش تیست

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      با سلام و احترام
      لطفا نوشیدنی را در بطری ریخته و درب آن را محکم ببندید و در دمای اتاق (25 درجه) حدود 2 الی 3 هفته نگهداری نمایید.
      در صورتیکه طعم نوشیدنی تغییر نکرد یعنی فرایند تخمیر به درستی صورت نگرفته و مجدد باید انجام شود.
      لطفا طبق دستور العمل طرز تهیه کامبوجا اقدام فرمایید.
      موفق و تندرست باشید

  6. سلام قارچ کامبوج را در محلول و ظرف در دار چند سالی در یخچال نگهداری کرده ام ،آیا قارچ خراب شده و یا قابل استفاده میباشد

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام به احتمال زیاد خاصیت خودش رو از دست داده و قابل استفاده نیست.
      به دلیل اینکه مصرف نوشیدنی با سلامتی ارتباط مستقیم داره پیشنهاد می کنیم از آن مصرف نکنید و از قارچ تازه استفاده نمایید

  7. سلام خسته نباشید
    ببخشید قیمتش رو لطف میکنین
    واینکه بعد تولید مقدار کامبوجا ،دیگه نمیشه از قارچ ها استفاده کرد؟

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام متشکر
      در حال حاضر (تاریخ 1399/10/21) قیمت قارچ کامبوجا 200 گرمی 100 هزار تومان و نوشیدنی کامبوجا باکسی 180 هزار تومان است.
      در پاسخ به سوالتون باید بگم اگر شرایط نگهداری خوب باشه تا چندین بار میشه باهاش کامبوجا درست کرد.

  8. زهرا اسکندری

    سلام
    من فضای خیلی تاریک یا گرم در منزل ندارم
    ‌بهترین‌جا کجاست بنظرتون

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      درود بر شما
      نیاز نیست فضای شما خیلی تاریک باشه
      همین که نور مستقیم نخوره و کمی محیط گرم باشه کافیه
      بهترین جا برای این کار کابینت هستش
      فقط مراقب باشید مورچه یا سوسک جمع نشه
      تا حد ممکن تمیز نگه دارید محیطو

  9. حسین انصاری

    با سلام و عرض ارادت
    ۱- اینکه بعضیها از سرکه استفاده میکنن دلیلش چیه؟
    ۲- زمانیکه ما استارتر نداریم آیا میشه بدون سرکه و استارتر کامبوجا درست کنیم ؟
    ۳- آیا شفاف یا مات بودن ظرف مهمه؟ چرا ؟

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام متشکر زنده باشید

      استفاده از سرکه برای درست کردن چای کامبوجا کار اشتباهیه! اما بعضی ها استفاده می کنن و سلیقه ایه البته ما توصیه نمی کنیم.

      بله میشه کافیه مقداری شربت کامبوجا طبیعی داشته باشید تا به چای اضافه کنید اما اگر نداشتین بازهم مسئله ای نیست و میشه با قارچ به تنهایی نوشیدنی تهیه کرد.

      اگر در معرض نور مستقیم نباشه و در جای تاریک نگهداری بشه شفاف یا مات بودن ظرف مهم نیست.

  10. سلام وعرض ادب ممنون بابت توضیحات کامل خوشحالم که شما از سرکه سیب استفاده نمیکنید
    یه سوال داشتم ممکنه در طول تخمیر شربت الکل بده؟
    چطور باید متوجه بشیم که این اتفاق نیفتاده؟

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      طعم کامبوجا ارگانیک و طبیعی کاملاً مشخصه اگر تجربه درست کردن نوشیدنی رو ندارید حتماً یکبار نوشیدنی سالم و آماده تهیه کنید و امتحان کنید تا متوجه طعم واقعی و اصلی نوشیدنی بشید. بعداً خودتون در منزل تهیه کنید. اگر طعمش تغییر کنه حتماً با مقایسه متوجه خواهید شد

  11. سلام وعرض ادب ممنون بابت توضیحات کامل خوشحالم که شما از سرکه سیب استفاده نمیکنید
    یه سوال داشتم ممکنه در طول تخمیر شربت الکل بده ؟

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام خدمت شما همراه گرامی فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی
      بله بطور طبیعی مقدار خیلی کمی الکل داره (زیر 1 درصد)
      اگر در شرایط غیر معمول تهیه بشه ممکنه این مقدار بیشتر بشه و باعث کاهش خواص نوشیدنی بشه!

  12. سلام ببخشید یه سوالی داشتم من همه موارد برای آماده سازی کامبوجا را انجام دادم و بعد از اینکه کمی شربت قبلی کامبوجا(استارتر) داخل ریختم نمیدونم چرا یهو به سرم زد کمی سرکه سفید هم بهش اضافه کنم آیا اشتباه کردم؟ آیا خرابش کردم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ?

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام وقت بخیر
      در بعضی از منابع در طرز تهیه کامبوجا استفاده از سرکه سیب طبیعی توصیه شده اما بطور کلی استفاده از سرکه توصیه نمیشه و با استفاده از استارتر ، شکر و چای و قارچ کامبوجا تولید نوشیدنی کامبوجا امکان پذیره.

  13. سپاس از شما برای توضیحات کامل.
    یه سوالی داشتم.
    اگه ممکنه میخواستم بدونم چجوری اسکوبی کلفت میشه؟ توی تصاویر که میدیدم اسکوبی های شما قطور بود
    من که درست میکنم همش نازک میشه

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام
      خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته
      اول اینکه ضخیم یا نازک بودن قارچ کامبوجا تاثیری بر کیفیت نوشیدنی نداره
      اما برای ضخیم شدن قارچ اگر مدت زمان بیشتری بمونه به احتمال زیاد قارچ ضخامتش بیشتر میشه

  14. این اشتباهه.. هرگز نباید به طعم‌دار کردن کامبوچا فک کرد که شما نصف صفحتون درمورد طعم دار کردن صحبت میکنید. خاصیت کامبوچا و شفادهندگیش، همون اصلیتشه و طعم‌دار کردن خواصشو بیکیفیت می‌کنه..

    1. در مورد طرز تهیه کامبوجا بهتره بدونید که در کشورهای اروپایی هم طعم دار کردن کامبوجا با اسلایس میوه و انواع دمنوش ها کار رایجی است و باعث افزایش خواص کامبوجا خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *