کامبوجا اکسیر جوانی

خرید قارچ کامبوجا

خرید قارچ کامبوجا از دیجی کالا یا فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی؟ در این محتوا به این سوال که قارچ کامبوجا را از کجا تهیه کنیم؟ پاسخ خواهیم داد. همچنین چند نکته مهم در ارتباط با خرید قارچ کامبوجا به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اندازه و ضخامت قارچ کامبوجا

  • اولین و مهم ترین نکته این است که بزرگی و کوچکی قارچ کامبوجا ملاک کیفیت قارچ نیست. بعضی ها فکر می کنند هرچی قارچ کامبوجا بزرگتر و ضخیم تری خریداری کنند نوشیدنی کامبوجا با کیفیت تری می توانند تهیه کنند درصورتی که تجربه چندین و چند ساله ی ما میگه که چنین چیزی واقعیت ندارد.

رنگ قارچ کامبوجا

  • نکته بعدی رنگ قارچ کامبوجاست : تیره یا روشن بودن قارچ کامبوچا دلیل بر خوب بودن یا بد بودن آن نیست برخی از قارچ ها شفاف تر و تمیز و یک دست هستند و بعضی دیگر تیره هستند و این موضوع تاثیری بر خاصیت قارچ کامبوجا ندارد .

صاف و یکنواختی قارچ کامبوجا

  • یک تکه یا چند تکه بودن قارچ کامبوچا اهمیت چندانی ندارد اما بهتر است در هنگام تولید شربت کامبوجا قارچ روی سطح چای را بگیرد (اگر قارچ روی مایع نماند و به ته ظرف رفت مشکلی پیش نمی آید)

تکثیر قارچ کامبوجا

  • در بیشتر مواقع قارچ کامبوجا بعد از درست کردن نوشیدنی تکثیر شده و یک قارچ جوان تر تولید می کند که می توانید دفعه بعد از قارچ جدید استفاده کنید البته همیشه چنین نیست که قارچ تکثیر شود. گاهی اوقات هم قارچ تکثیر نمی شود اما می توان حتی تا چندین بار از آن برای درست کردن نوشیدنی کامبوجا استفاده کرد. پس تکثیر نشدن قارچ کامبوجا دلیل بر بی کیفیت بودن قارچ کامبوچا نیست.(قارچ خوب قارچی هست که بتوان چندین مرتبه از آن برای تولید چای کامبوجا استفاده کرد)

خرید قارچ کامبوجا و نحوه نگهداری

نحوه نگهداری قارچ کومبوچا بسیار مهمه و اگه اینکار اصولی انجام نشود باعث مردن تدریجی قارچ و باکتری های پروبیوتیک سودمند آن می شود. توصیه می کنیم در زمان خرید قارچ کامبوجا حتما شرایط نگهداری آن را مورد بررسی قرار دهید و خود نیز آن را رعایت کنید. بهترین دما برای تکثیر قارچ کامبوجا بین 21 تا 25 درجه (دمای اتاق) و بهترین ظرف برای نگهداری آن، ظرفی است که دهنه پهن و عمق کم داشته باشد. همچنین باید بدانید که قارچ کامبوجا به نور مستقیم خورشید حساس است و بهتره در جایی کم نور و نیمه تاریک نگهداری شود.

قارچ کامبوجا از کجا تهیه کنیم؟

  • سعی کنید بعد از خرید قارچ کامبوجا را در محیطی بدور از هرگونه آلودگی و گرد و غبار نگهداری کنید.
  • قارچ مانند هر موجود زنده دیگری به مواد غذایی (شکر) و اکسیژن نیاز دارد پس طولانی مدت آن را در ظرف در بسته نگهداری نکنید.
  • اگر بلافاصله بعد از خرید قارچ کامبوجا قصد دارید نوشیدنی درست کنید آن را در یخچال نگذارید در غیر این صورت یخچال برای نگهداری قارچ کامبوجا جای مناسب تری نسبت به محیط بیرون است.

باید آن را در مایع کامبوچا و در ظرفی شیشه ای که دهانه آن با پارچه ای تمیز پوشیده شده و در محیطی کم نور با دمایی در حدود 22 تا 26 درجه قرار دهید و تا جای امکان از تکان دادن ظرف کامبوجا خودداری کنید تا قارچ کامبوجا فعال و زنده باشد و امکان تکثیر داشته باشد.

لازم نیست عجله کنید اول آموزش

اگر قصد دارید بعد از مدتی نوشیدنی کامبوجا درست کنید و فعلا فقط تصمیم به خرید قارچ کامبوجا و نگهداری از آن دارید تا دانش و تجربه کافی در مورد طرز تهیه کامبوجا رو بدست بیاورید بهتره قارچ کامبوجا رو در یخچال و درون مایع مخصوص کامبوچا نگه دارید. به این دلیل می گوییم بهتر است قارچ کامبوجا در یخچال نگهداری شود چون پایین آوردن دما باعث کاهش فعالیت و تخمیر کمتر قارچ کامبوجا می شود، به این ترتیب می توانید تا سه چهار ماه از قارچ کامبوجا به راحتی نگهداری کنید و در زمان مناسب از آن برای تهیه شربت کامبوجا استفاده کنید .

خرید قارچ کامبوجا

بهداشت و تمیزی محیط پرورش قارچ کامبوچا

هنگام تماس با قارچ کامبوجا حتما دستتان را کاملاً با آب صابون بشویید و مراقب باشید آلودگی های محیط بیرون و گرد و غبار وارد ظرف کامبوجا نشود. همچنین سعی کنید از قاشق و ظرف تمیز استفاده کنید چراکه رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط جزو مهم ترین اصول پرورش قارچ کامبوچا است . به عبارت دیگه بعد از خرید قارچ کامبوجا اولین قدم برای تهیه نوشیدنی کامبوچا فراهم کردن محیط کشت مناسب و نگهداری قارچ کامبوچا در محیطی تمیز و مطلوب است .

قارچ کامبوجا مانند هر موجود دیگری احتیاج به اکسیژن دارد

نکته بعدی در نگهداری قارچ کامبوجا اینه که هرگز آن را در محیط بسته که هوا رد و بدل نمیشه نگهداری نکنید چون قارچ کامبوجا از میلیون ها باکتری زنده تشکیل شده و مثل هر موجود زنده دیگری به اکسیژن و هوای تازه نیاز داره و اگر نتوانید اکسیژن مورد نیاز آن را تامین کنید خیلی زود قارچ کامبوجا خواص خود را از دست می دهد و پس از مدتی خوهد مرد .

عدم استفاده از طعم دهنده های مصنوعی و چای معطر

آخرین نکته که هم در هنگام تهیه چای کامبوجا و هم نگهداری از قارچ کامبوچا کاربردی و حائز اهمیت است این است که حتما در تهیه نوشیدنی کامبوجا و یا مایع ای که قارچ کامبوجا را در آن نگه می دارید از آب تصفیه شده و زلال استفاده کنید و همچنین هرگز از طعم دهنده های مصنوعی و یا چای معطر استفاده نکنید چراکه این مواد حیات قارچ کامبوجا رو بخطر می اندازه و باعث اخلال در عملکرد آن می شود .

آموزش 0 تا 100 طرز تهیه نوشیدنی کامبوجا خانگی

قیمت قارچ کامبوجا

قیمت قارچ کامبوجا یا قارچ کامبوچا به عوامل زیادی بستگی داره که مهم ترین اونا کیفیت و اندازه قارچ کامبوجا و داشتن قابلیت تکثیر است چون بعضی از قارچ های کامبوجا در شرایط نرمال و اصولی نگهداری نمی شوند به همین دلیل قابلیت تکثیر خودشون را از دست می دهند و بعد از مدت کوتاهی می میرند . به همین دلیل اگر علاقه مند به پرورش قارچ کامبوجا و نوشیدنی کامبوجا هستین باید توجه داشته باشین که انتخاب قارچ کامبوجا با کیفت اولین قدم و مهم ترین قدم برای این منظور خواهد بود .

قیمت قارچ کامبوجا با کیفیت و اصل در بازار و فروشگاه های معتبر بطور میانگین بین 300 تا 500 هزار تومان می باشد . البته شما برای تولید شربت کامبوچا احتیاج به یک کیلو قارچ ندارید بلکه یک عدد قارچ 100 گرمی هم جواب کار شما را خواهد داد.

نحوه خرید قارچ کامبوجا در تهران

اولین گزینه ای که شاید برای خرید قارچ کامبوجا در تهران به ذهنتان برسد پرس و جو از عطاری ها و گشت و گذار در سطح شهر باشد ، البته ممکن است که خیلی از عطاری ها قارچ کامبوجا نداشته باشند و یا داشته باشند اما این قارچ کیفیت مطلوبی نداشته باشد و مطمئنا اگر با قارچ های نامرغوب اقدام به تولید نوشیدنی کامبوچا کنید ، نوشیدنی باکیفیت و خوبی نسیبتان نخواهد شد .

البته جای نگرانی نیست چراکه ما سال هاست که در زمینه پرورش قارچ کامبوجا فعالیت می کنیم و به پشتوانه ی این تجربیات و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مدرن این نوید را می دهیم که مرغوب ترین قارچ های کامبوجا را به مشتریان گرامی عرضه نماییم . شما می توانید برای خرید قارچ کامبوجا در تهران یا سایر شهرستان ها با شماره های تماس درج شده در بخش پایین سایت یا از طریق کانال تلگرام ما اقدام نمایید .

آشنایی بیشتر با نوشیدنی کامبوجا

کامبوجا یک نوشیدنی گاز دار با طعم های مختلف شیرین و ترش است . مانند سایر پروبیوتیک ها حاوی آنزیم های مفیدی است که به هضم غذا و جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند و باعث عملکرد بهتر ارگان های بدن می شود . دیگر خواص آن عبارتند از : جلوگیری از کم خونی: کامبوجا سرشار از ویتامین C است که جذب آهن در بدن را افزایش می دهد. متخصصان نوشیدن کامبوجا را به افراد مسن و بانوان توصیه می کنند تا از فقر آهن در این افراد جلوگیری شود . 

کمک به عملکرد کبد:مطالعات مختلف حاکی از آن است که نوشیدن کامبوجا از اسیدی شدن کبد جلوگیری می کند . کمک به سیستم اعصاب: ترکیبات کامبوجا هنگام بروز سردرد و اضطراب به کمک سیستم عصبی آمده و از بروز صرع جلوگیری می کند .

دیگر خواص کامبوجا

کمک به بهبود آسم: مصرف روزانه ی کامبوجا برای مبتلایان به آسم مفید بوده زیرا این نوشیدنی سرشار از تئوفیلین است که باعث باز شدن نایژه ها می شود . درمان ناراحتی مفاصل:این نوشیدنی اعجاب انگیز هم چنین باعث بهبود التهاب مفاصل و درد روماتیسم و نقرس می شود. همچنین کامبوجا باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می شود و به نوعی یک آنتی بیوتیک طبیعی بشمار می آید که از بدن ما درمقابل خیلی از بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند . اگر قصد خرید قارچ کامبوجا در تهران یا هر شهرستان دیگری را دارید و نمی دانید از کجا باید این نوشیدنی ارزشمند و سالم را تهیه کنید به ادامه این مطلب توجه کنید .

خرید کامبوجا یا تولید در خانه ؟!

کامبوجا خاصیت جالبی داره و اونم اینه که اگه تحت شرایط محیطی خوبی قرار بگیره به سرعت تکثیر میشه و تنها قارچ هایی این امکان رو پیدا می کنند که بزرگتر و قوی تر از بقیه باشن . البته بدلیل حساس بودن قارچ کامبوجا به محیط غیر بهداشتی ممکن است خیلی سریع قارچ ها آلوده بشن و بمیرن و دیگه تکثیر نشن . استفاده از قارچ های والد مناسب بسیار در پرورش قارچ کامبوجا تاثیرگذاره و خرید قارچ کامبوجا از افراد غیر متخصص و ناشناس اصلا توصیه نمیشه .

اگر نوشیدنی کامبوجا بطور طبیعی و شرایط مناسب تولید شده باشه نباید کپک بزنه و طعم تندی داشته باشه . تیره یا پر رنگ بودن چای کامبوجا به خوب بودن یا نبودن آن مربوط نمیشه و بیشتر به غلظت چای مورد استفاده در آن ارتباط داره . همچنین اگر تجربه کافی در تولید نوشیدنی کامبوجا ندارید و با طرز تهیه کامبوجا آشنایی کامل ندارید بهتره که ریسک نکنید و بجای پرورش قارچ کامبوجا در منزل از فروشگاه های معتبر سطح شهر ، اقدام به خرید نمایید .

آخرین بروزرسانی : 1402/11/20 منبع : culturesforhealth

اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفاً با ضربه زدن روی ستاره ها به ما امتیاز بدین
[کل: 93 میانگین: 3.5]

15 دیدگاه دربارهٔ «خرید قارچ کامبوجا»

  1. سلام
    برای لاغری فقد خوردن نوشیدنی قارچ کافیه یا نه نیاز ب رژیم داره یا دستور مصرف خاصی داره ؟

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام مصرف نوشیدنی کامبوجا قطعا باید طبق برنامه غذایی خاص و در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش استفاده بشه تا بیشترین تاثیر رو داشته باشه
      موفق باشید

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام برای سفارش و خرید با شماره ۰۹۱۲۴۹۳۸۱۵۰ تماس بگیرید.

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام لطفا تماس بگیرید سفارش خودتونو تلفنی ثبت کنید با پست ارسال میشه خدمتتون

  2. سلام
    من اولین باره که در مورد استارتر لازم در تهیه چای کامبوجا سوال می پرسم ولی متاسفانه پیامی مبنی بر سوال تکراری از طرف اینجانب دریافت کردم . لطفا بفرمایید منظور از استارتر چه چیزیه .

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام وقت بخیر
      با خرید قارچ کامبوجا ما مقداری استارتر برای زنده نگه داشتن قارچ و آسان تر درست کردن نوشیدنی کامبوچا برای شما ارسال خواهیم کرد.
      در مورد استارتر و ترکیبات آن می توانید از طریق این لینک مطالعه داشته باشید.
      https://kambouja.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%ac%d8%a7/

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      با سلام
      ابعاد قارچ کامبوچا بستگی زیادی به مساحت سطح ظرفی که استفاده می کنید دارد.
      هرچه ظرف بزرگتر قطر قارچ نیز بزرگتر خواهد بود.

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      با سلام
      قارچ کامبوجا برای بقا به قند احتیاج داره و داخل نوشیدنی های ارگانیک کامبوجا تعداد بسیاری از این باکتری های پروبیوتیک وجود داره که وقتی میل می کنید تاثیر کمی بر کنترل قند شما خواهند گذاشت بنابر این میشه گفت بطور غیر مستقیم میتونه مصرف مداوم این نوشیدنی برای کنترل قند خون مفید باشه.

  3. سلام
    من چند وقت پیش ازتون قارچ خریدم و تونستم با راهنماییتون نوشیدنی تهیه کنم. کیفیت قارچتون واقعا عالی بود.
    ممنون

    1. فروشگاه کامبوجا اکسیر جوانی

      سلام و عرض ادب
      باعث افتخاره که از محصولات ما راضی هستید.
      موفق و تندرست باشید
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *